PROJEKTNA AKTIVNOST KAMIHIBAI:  PRIPOVIJEDANJE NA TEMELJU KNJIŽEVNOG PREDLOŠKA POMOĆU SLIKA, LUTAKA I MALOG DRVENOG KAZALIŠTA

by | lip 2, 2025 | Školski projekti

Školska knjižničarka Gabrijela Čerkez u projekt „Koktel za darovite…“  bila je uključena kroz aktivnost koja se odvijala u školskoj knjižnici. Naime, budući da je projekt zamišljen kao model rada obogaćen sadržajima za potencijalno darovite učenike željne izazova i novih znanja, školska knjižničarka osmislila je zadatke putem kojih su učenici pokazali svoju kreativnost i kritičko mišljenje. Učenicima su za ostvarivanje ove aktivnosti pripremljeni materijali za praktični rad. Svoj kreativni uradak ili pak zamisli prikazali su kroz malo drveno kazalište – kamishibai.

Učenicima  drugog razreda ponuđeni su kratki igrokazi čija tema je vezana uz biljni i životinjski svijet. Imali su mogućnost odabira kratkog igrokaza. Izabrani igrokaz mogli su prikazati (putem crteža ili pak izradom lutke) kroz malo drveno kazalište – kamishibai. Učenici su se odlučili odabrani igrokaz prikazati scenskim izrazom obogaćenim lutkama koje su sami izradili, koristeći pripremljene materijale.

Za izradu lutki i izvođenju scenskog izraza na ovaj način odlučili su se i učenici trećeg razreda. Predložak odnosno književni tekst na temelju kojeg su izradili lutke i osmislili svoj scenski izraz ovaj put je bio strip. Duricu te Dadu i Čmička učenici inače biraju za čitanje u slobodno vrijeme. Ovaj put svi su se odlučili za kratku priču iz stripa Dado i Čmičko.

Četvrtašima je školska knjižničarka priredila desetak naslova. Zadatak je bio odabrati jedan od njih te u njemu naći zanimljiv dijalog. Imali su mogućnost likovno se izraziti putem crteža tj. slika likova i događaja ili pak izraditi lutke za prikaz kroz kamishibai.

Zanimljivo je kako su se učenici od drugog do četvrtog razreda odlučili za veći izazov. Naime, svi su za izvođenje igrokaza ili pak kratkog scenskog izraza odabrali izraditi lutku. Sve lutke su izrađene s puno detalja kako bi vjerno prikazale lik iz igrokaza, stripa ili pak književnog djela. Učenici su pri tome koristili sve pripremljene materijale. Gotovo sve dijelove lutke izradili su samostalno i pri tome pokazali svu svoju kreativnost. Pomoć je bila potrebna samo nekim učenicima pri lijepljenju dijelova.

Za učenike petog razreda školska je knjižničarka priredila poseban izazov – dvoboj između knjiga. Ponuđeni su im svi raspoloživi naslovi u školskoj knjižnici. Naime, kako bi se dvoboj između knjiga mogao prikazati kroz kamishibai, učenici su se trebali odlučiti za one naslove koji su svima zanimljivi. Na listiću koji je priredila školska knjižničarka priredili su argumente potrebne za scensku izvedbu. Budući da su svi ostali učenici bili prosudbeno povjerenstvo, učenici su trebali prirediti niz argumenata kojima će njihova knjiga u dvoboju pobijediti. Tako su dvoboj između knjiga mogli pratiti ostali učenici kroz malo drveno kazalište kamishibai.  U ovom zadatku učenici su se također odlično snašli, kritički promišljali te pokazali svoju kreativnost u izražavanju i znanje o pročitanom književnom tekstu. Kako bi pokazali da je upravo njihova knjiga u dvoboju bolja morali su biti dosjetljivi i imati jake argumente tj. uvjerljive tvrdnje i prijedloge.

Projektna aktivnost odvijala se u dva dana u školskoj knjižnici, u različitim smjenama kako bi mogli sudjelovati svi učenici.

Opis projektne aktivnosti priredila stručna suradnica školska knjižničarka Gabrijela Čerkez, prof. i dipl. knjiž.

Pročitajte još

BISTRIĆI U POSJETU ZVJEZDARNICI

BISTRIĆI U POSJETU ZVJEZDARNICI

Dugoočekivana aktivnost u sklopu školskog projekta „Koktel za darovite“ – posjet zvjezdarnici pri OŠ F. Hanaman u Drenovcima, konačno je realizirana 4.6.2025. Trideset  i jedan učenik naše škole (od 2. do 7. razreda) koji je tijekom godine bio uključen u...

IZRADA KUKCOLOVKE

IZRADA KUKCOLOVKE

Pod vodstvom šk. psihologinje mali bistrići su u travnju iskoristili jedno lijepo sunčano popodne za izradu tzv. kukcolovke. Riječ je o jednostavnom i improviziranom „alatu“ za hvatanje manjih kukaca radi njihova proučavanja ili promatranja izbliza. Djeca su vješto...

Skip to content