« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ŠKOLSKI PROJEKT, Osnovna škola Ivana Kozarca Županja, 24.3.2015.godine
„Moja tri ekrane i još ponešto…“
Mediji su izvor mnogih informacija. Oni su pomoć u učenju, stjecanju novih znanja o kvaliteti življenja, drugim sredinama i slično. Međutim, pored pozitivnog djelovanja, njihov utjecaj može biti i potpuno suprotan. Umjesto da slobodno vrijeme provode s vršnjacima u ugodnom druženju, ili na sportskim terenima, učenici sve više postaju ovisnici o računalima, TV-u, mobilnim telefonima i ostalim uređajima koji mogu donijeti podjednako i štete i koristi.
U nastavku pročitajte više o temi.
Kroz ovaj školski projekt želimo, zajedno s učenicima i njihovim roditeljima osvijestiti sve negativne strane prekomjernog provođenja vremena pred TV-om, računalom ili mobitelom (naravno, i pozitivne!) ali i razmotriti mogućnosti kvalitetnog provođenja vremena na neke druge načine.
U provedbi projekta sudjelovati će učenici 1.-8. razreda, njihovi razrednici, učitelji, stručni suradnici, roditelji…Projekt će trajati cijelo drugo polugodište, ostvarujući se kroz razne aktivnosti.
U anketi koja je provedena među učenicima 7. i 8 razreda došli smo do očekivanih rezultata: najviše učenika računalo koristi za zabavu, dok ih najmanje računalo koristi za učenje. Ujedno smo primijetili da će učenice češće koristiti računalo za Internet, kao i za učenje, nego dječaci. Dječaci ga najčešće koriste za zabavu (igranje igrica, gledanje filmova, slušanje glazbe i sl.). Ti rezultati se podudaraju sa rezultatima pitanja o slobodnom vremenu. Naime, dječaci svoje slobodno vrijeme većim dijelom provode igrajući igrice, a djevojčice surfajući Internetom. Većina dječaka igra igrice 2-3 sata dnevno, moguće i više.
Većina učenika ima pristup Internetu na mobitelu. Najveći broj učenika posjećuje Facebook prifil više puta dnevno ili barem jednom dnevno, i u 7. i u 8. razredu. Taj se broj vidno povećava u 8. razredu što je sukladno većem provođenju vremena na Internetu i većem pristupu Internetu na mobitelu.
Manji broj roditelja ima uvid u ono što njihovo dijete radi na Internetu.
U 8. razredu gotovo pola učenika priznaje da ponekad zanemaruje školske obveze radi Interneta ili igrica.
Vrijeme provedeno pred TV ekranom često se računa u satima.
Parlaonica održana 24.3.2015. u organizaciji učenika 6. razreda i njihovih razrednica, te potporu stručnih suradnica škole, učiteljice glazbene kulture, učitelja informatike i fizike.