« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Učenici 2. a razreda sudjelovali su na radionici KUD-a Tomislav te obilježili
njegov 121. rođendan. Stručna voditeljica KUD-a Marija Svirčević i čuvarica
tradicije Marija Kobašević, pokazale su nam i predstavile odjeću naših prabaka i
pradjedova. Tako su učenici vidjeli i saznali kako se zovu ženski i muški dijelovi
nošnje. Kroz izložbu fotografija članovi KUD-a pokazali su nam narodnu nošnju
iz različitih krajeva Hrvatske, približili rad različitih skupina, a posebno
najmanjih članova Tomislava.
Učenici su s velikim zanimanjem pratili i sudjelovali u radionici. Izradili su
vlastite dijelove nošnje te ih predstavili i opisali. Oni malo hrabriji su se okušali
u pletenju „cupa“ (ženska tradicijska frizura). Učenicu Noemi je baka Marija
obukla u nošnju. Noemi je bila vrlo strpljiva jer obući i nositi nošnju nije lagan
zadatak.
Uz domaće tijesto „poderane gaće“ koje su nam pripremili članovi KUD-a
Tomislav razgovarali smo o prošlosti i sadašnjosti. Učenici su se složili kako je
odjeća u prošlosti bila lijepa, raznih boja i motiva ali ipak im se više sviđa
današnja odjeća. Djevojčice su uočile kako ženska narodna nošnja nema
ženskih hlača.
Narodno ruho je kulturna baština našega mjesta koju trebamo čuvati i njegovati
za sljedeće generacije.
Razredni projekt
PID OŠ A.2.2. Učenik objašnjava organiziranost vremena i prikazuje vremenski slijed
događaja.
Objašnjava važnost organiziranja i snalaženja u vremenu.
Uspoređuje i reda događaje koji su se dogodili tijekom sata, dana, tjedna, mjeseca i godine.
Smješta događaje povezane s neposrednim okružjem u prošlost, sadašnjost i budućnost.
PID OŠ C.2.1. Učenik uspoređuje ulogu i utjecaj pojedinca i zajednice na razvoj identiteta te
promišlja o važnosti očuvanja baštine.
Opisuje i postavlja pitanja povezana s povijesnom, kulturnom i prirodnom baštinom svoga mjesta.
Navodi primjere i objašnjava načine zaštite i očuvanja prirodne, kulturne i povijesne baštine.
Sudjeluje i predlaže načine obilježavanja događaja i blagdana
Promišlja o utjecaju zajednice na pojedinca i obratno.
Autorica teksta: Višnja Galović