preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Kozarca Županja

Login


« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Brzi pristup:

 

Naša facebook stranica

Ispis statistike od 16. 2. 2011.

Ukupno: 808403
Ovaj mjesec: 3028
Ovaj tjedan: 57
Danas: 5

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
NEKADA I SADA – Kako su se spremali naši stari

Učenici 2. a razreda sudjelovali su na radionici KUD-a Tomislav te obilježili
njegov 121. rođendan. Stručna voditeljica KUD-a Marija Svirčević i čuvarica
tradicije Marija Kobašević, pokazale su nam i predstavile odjeću naših prabaka i
pradjedova. Tako su učenici vidjeli i saznali kako se zovu ženski i muški dijelovi
nošnje. Kroz izložbu fotografija članovi KUD-a pokazali su nam narodnu nošnju
iz različitih krajeva Hrvatske, približili rad različitih skupina, a posebno
najmanjih članova Tomislava.
Učenici su s velikim zanimanjem pratili i sudjelovali u radionici. Izradili su
vlastite dijelove nošnje te ih predstavili i opisali. Oni malo hrabriji su se okušali
u pletenju „cupa“ (ženska tradicijska frizura). Učenicu Noemi je baka Marija
obukla u nošnju. Noemi je bila vrlo strpljiva jer obući i nositi nošnju nije lagan
zadatak.
Uz domaće tijesto „poderane gaće“ koje su nam pripremili članovi KUD-a
Tomislav razgovarali smo o prošlosti i sadašnjosti. Učenici su se složili kako je
odjeća u prošlosti bila lijepa, raznih boja i motiva ali ipak im se više sviđa
današnja odjeća. Djevojčice su uočile kako ženska narodna nošnja nema
ženskih hlača.
Narodno ruho je kulturna baština našega mjesta koju trebamo čuvati i njegovati
za sljedeće generacije.

Razredni projekt
PID OŠ A.2.2. Učenik objašnjava organiziranost vremena i prikazuje vremenski slijed
događaja.
Objašnjava važnost organiziranja i snalaženja u vremenu.
Uspoređuje i reda događaje koji su se dogodili tijekom sata, dana, tjedna, mjeseca i godine.
Smješta događaje povezane s neposrednim okružjem u prošlost, sadašnjost i budućnost.
PID OŠ C.2.1. Učenik uspoređuje ulogu i utjecaj pojedinca i zajednice na razvoj identiteta te
promišlja o važnosti očuvanja baštine.
Opisuje i postavlja pitanja povezana s povijesnom, kulturnom i prirodnom baštinom svoga mjesta.
Navodi primjere i objašnjava načine zaštite i očuvanja prirodne, kulturne i povijesne baštine.
Sudjeluje i predlaže načine obilježavanja događaja i blagdana
Promišlja o utjecaju zajednice na pojedinca i obratno.
Autorica teksta: Višnja Galović




Priloženi dokumenti:
Slika_a.jpg (78.12 KB)
Slika_b.jpg (18.91 KB)
Slika_c.jpg (87.88 KB)
Slika_d.jpg (87.42 KB)
Slika_e.jpg (68.80 KB)
Slika_f.jpg (70.07 KB)
Slika_g.jpg (86.98 KB)
Slika_h.jpg (51.56 KB)
Slika_i.jpg (86.91 KB)
Slika_j.jpg (115.81 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju