« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Početkom ove školske godine skupina učitelja naše škole prijavila se na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja za provedbu preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola. Ovih dana doznali smo da je naš projekt prihvaćen, tj. da će Ministarstvo znanosti i obrazovanja financirati provedbu našeg projekta. Kako je tema projekta „Recimo da čitanju!“, naravno, mi smo se odlučili za kupovinu potrebne literature. Cilj nam je učenicima ponuditi zanimljivu alternativu kao zamjenu za previše vremena provedenog pred ekranima, ovaj put to je dobra knjiga. Nadamo se da ćemo u tome uspjeti.
SAŽETAK PROJEKTA:
Naziv projekta
Recimo da čitanju!
Sažetak projekta
Tehnologija je postala svakodnevni dio naših života, do te mjere da govorimo o „ovisnostima o ekranima“.
O čemu smo zapravo ovisni? Dopamin-jedan od hormona sreće se stvara u mozgu kada se osjećamo dobro. Postoji li alternativa za stvaranje hormona sreće?
Istraživanja su dokazala da prosječna osoba provede i do deset sati na dan gledajući u ekrane. Ne možemo se u potpunosti odreći ekrana, ali u slobodno vrijeme možemo birati između vremena provedenog pred ekranima ili npr.: sporta, čitanja, boravka u prirodi, druženja s obitelji i prijateljima…
Roditelji i učitelji svakako trebaju pružati djeci dobar primjer i educirati ih u tom smjeru.
U ovom projektu kao alternativu želimo ponuditi čitanje. Želimo istaknuti brojne prednosti koje ono pruža. Čitanje također može postati zarazno, o njemu možemo postati „pozitivno ovisni“. Kroz projekt želimo naglasiti samo neke dobrobiti čitanja: tko redovito čita, svaki dan nauči nešto novo, čitanjem obogaćujemo rječnik, čitanje može biti sredstvo za razvoj oštrijeg uma, poboljšava pamćenje, jača koncentraciju, može ublažiti simptome depresije, opušta i smanjuje razinu stresa, razvija analitičko mišljenje…
Višegodišnjim praćenjem učenika vidljivo je kako jako puno vremena pred ekranima, na društvenim mrežama, a istovremeno je razina čitanja s razumijevanjem zabrinjavajuće loša. Osobito je to došlo do izražaja u zadnje dvije godine(zbog epidemiološke situacije). Kako su nam djeca prisutna u školi, imamo mogućnosti, a i potrebu djelovati na to. Škola ima Školski preventivni program koji se provodi u svakom razrednom odjelu, a ovim projektom želimo čitanje istaknuti kao jedan od važnih zaštitnih čimbenika u životu svakog djeteta, kao vještinu kojom se prije svega razvija kritičko mišljenje.
Projektom se želi unaprijediti čitanje kod učenika osnovnoškolske dobi. Provodio bi se kroz izvannastavne aktivnosti, redovnu nastavu (sat razrednika, hrvatski jezik), terensku nastavu (posjet Gradskoj knjižnici). Cilj je kod učenika postići točno čitanje, zatim brzo te na kraju čitanje koje učeniku omogućava razumijevanje pročitanog. Učenik će moći razumjeti pisani tekst (bogatiti rječnik) i primijeniti čitanje kao alat za učenje.
Kroz projekt će učenici naučiti različite strategije čitanje, primjenu istih u učenju svih nastavnih predmeta ali i u životnim aktivnostima. Razvit će pozitivan stav prema čitanju i učenju općenito. Kritički će razmišljati o pročitanom i doživljenom te bogatiti vokabular. Ovladat će informacijsko-komunikacijskom tehnologijom, unaprijediti javni nastup, ovladati tehnikama istraživačkog rada…
U projekt su uključeni i roditelji, a cilj je utjecati na razvoj roditeljskih vještina. Roditelj je uzor svom djetetu. Naglasak je i na razvoju privrženosti između djeteta i roditelja, ali i na potrebi nadzora dječjih aktivnosti.
Cilj
Cilj je učenicima ponuditi zanimljivu alternativu kao zamjenu za previše vremena provedenog pred ekranima. Smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima tako što ćemo kod učenika unaprijediti tehnike čitanja, razviti pozitivan stav prema čitanju i učenju.
Aktivnosti i metode
Pedagog:
Roditeljski sastanci s roditeljima učenika 6.a,b,c,d odjela, predavanje, prezentacija.
Mladi knjižničari
Dramska skupina:
Novinarska skupina
Domaćinstvo:
Hrvatski jezik:
Opis korisnika
Učenici 6. razreda (48 učenika)
Roditelji učenika 6.a,b,c,d odjela
Učenici dramske skupine, 14 učenika
Mladi knjižničari, 10 učenika
Učenici skupine Domaćinstvo 20 učenika
Novinarska grupa 8 učenika
Očekivani rezultati
Smanjiti vrijeme provedeno pred ekranima, na društvenim mrežama.
Razviti empatiju prema drugima, smanjiti nasilno ponašanje na društvenim mrežama.
Unaprijediti roditeljske vještine, bolji odnosi s djecom, više vremena provedenog zajedno.
Unaprijediti tehnike i vještine čitanja, steći naviku svakodnevnog čitanja i učenja.
Razviti pozitivan stav prema učenju i želji za znanjem.
Razviti kompetencije i složenije oblike mišljenja, kreativnosti i inovativnosti.
Govorenjem i pisanjem izreći vlastito mišljenje.
Unaprijediti svoja znanja i vještine u različitim vrstama pismenosti.
Kritički razmišljati o pročitanom i doživljenom te bogatiti vokabular.
Ovladati informacijsko-komunikacijskom tehnologijom.
Unaprijediti javni nastup.
Podaci o učiteljima, nastavnicama i stručnim suradnicima ustanove uključenima u projekt
|
Ime i prezime |
Zanimanje |
1. |
Ljiljana Oršolić, prof. pedagogije
|
pedagoginja |
2. |
Gabrijela Čerkez, prof. dipl. knjiž.
|
knjižničarka |
3. |
Tena Lončarević, prof. hrv. jezika
|
učiteljica hrvatskog jezika |
4. |
Marijana Mazalović, mag. bibliotec. et mag. philol. croat
|
učiteljica hrvatskog jezika |
5. |
Željka Mikić Obradović, mag. educ. philol. croat.
|
učiteljica hrvatskog jezika |
6. |
Marija Šen, profesor razredne nastave |
učiteljica razredne nastave |
7. |
Sanja Raonić, prof. razredne nastave
|
učiteljica razredne nastave
|
Ljiljana Oršolić, prof.